06-15126651 info@webskills.nl

U heeft ze zelf waarschijnlijk ook wel eens gehad, spam e-mail. Ze vertellen u dat u een prijs heeft gewonnen of ze bieden allerhande diensten aan. Deze e-mail berichten bedoelen we niet als we het hebben over een nieuwsbrief. Bovenstaande voorbeelden zijn spam en heeft u niet om gevraagd. Maar een nieuwsbrief versturen kan uw bedrijf zeker helpen om verder te groeien, dus doen! Maar wel op de juiste manier.

Ongewenst of gewenst

Ongewenste e-mail wordt voor 99% niet gelezen, dus zorg dat uw nieuwsbrief gewenst is. Dit kunt u doen door bezoekers zich in te laten schrijven voor een nieuwsbrief. Zo weet u dat ze het prettig vinden om op de hoogte gehouden te worden en uw e-mail dus niet direct zullen verwijderen.

Onder elke nieuwsbrief bent u verplicht een link te plaatsen waarmee men zich kan uitschrijven. Dat geeft ook een stukje vertrouwen. Ze kunnen het abonnement stopzetten wanneer ze willen.

Hoe verzamelt u de e-mailadressen?

Om een e-mailadres te verzamelen voor de nieuwsbrief zijn er verschillende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om een inschrijfkopje te plaatsen op de website. Deze kan gewoon in het menu staan, maar u kunt ook een pop-up scherm tonen wanneer iemand de website bezoekt of verlaat. Deze laatste opties kunnen als opdringerig worden ervaren door de bezoeker.

Veel webshops tonen de functie om je in te schrijven voor de nieuwsbrief bij het plaatsen van een bestelling. Je vinkt de optie aan en je ontvangt elke week, maand of andere periode een mail van de webshop met de nieuwste artikelen of acties.

Wat kunt u vertellen in uw nieuwsbrief?

Veel ondernemers en bedrijven worstelen met wat ze kunnen laten zien in de nieuwsbrief. Eigenlijk is dat niet zo heel moeilijk. Laat zien wie je bent en creƫer een band met de lezer. Vertel over nieuwe projecten, veranderingen, nieuwe artikelen of gebruik de mail voor een leuke actie. Stuur een kortingscode mee of breng uw lezer op de hoogte van een aankomend evenement. Mogelijkheden genoeg!

Hoe vaak een nieuwsbrief versturen

Een nieuwsbrief versturen kan op verschillende momenten. U kunt een mail versturen wanneer er nieuwe producten of diensten zijn, maar het is goed om een bepaalde frequentie aan te houden. Zeker wanneer u in de mail ook bruikbare tips vermeldt zullen lezers er steeds weer naar uit gaan kijken. U kunt eens per maand een mail sturen, of eens per week. Een frequentie hoger dan 2 mails per week raden we af. Dan kan het snel als irritant ervaren gaan worden.

Wat is de belangrijkste reden om een nieuwsbrief te versturen?

De belangrijkste reden om een nieuwsbrief te versturen is het contact met de klant. Door regelmatig indirect contact te hebben schept u een band en zal de klant eerder geneigd zijn bij u iets te kopen dan bij de concurrent!

Zelf een nieuwsbrief versturen?

Wilt u een nieuwsbrief gaan versturen naar uw klanten en/of de bezoekers van uw website dan kunnen wij dit voor u regelen. Van het inschrijfformulier op de website tot het versturen van de nieuwsbrief kunnen wij voor u doen. Neem gerust contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Over webskills

Bent u op zoek naar een betrokken en betrouwbare partner voor uw website? Wij ontwerpen en ontwikkelen duidelijke, overzichtelijke en pakkende websites op maat. Ook voor het onderhouden en optimaliseren van uw website kunt u bij ons terecht. Wij staan voor u klaar!

Copyright © 2021 webskills